piątek, 10 kwietnia 2020

Zrób coś pożytecznego na kwarantannie - obejrzyj te filmiki.

Tak jak większość, zapewne siedzicie przez większość dnia w domu. Zachęcam Was do poświęcenia pół godziny na obejrzenie kilku ciekawych filmików o Social Media. Są one podzielone na poszczególne aplikacje. Miły głos lektora tłumaczy, jakich socjotechnik używają poszczególne marki i na jakie obszary mózgu wpływają. Wszystkie natomiast opierają się na jednym receptorze - dopaminie. Szczerze, sam byłem mocno zaskoczony gdy tego słuchałem (a raczej czytałem, bo materiały są po francusku z polskimi napisami). Niektórym z Was może to rozjaśni, dlaczego te wszystkie aplikacje są tak uzależniające.









Dla wytrwałych oraz interesujących się technikami manipulacyjnymi, polecam materiał SciFun z YouTube o "rozróżnianiu prawdy". 1,5h na prawdę solidnej i bardzo cennej dawki wiedzy nt. błędów poznawczych, źródeł informacji i manipulacji, jakiej jesteśmy poddawani codziennie: https://www.youtube.com/watch?v=T1vW8YDDCSc



Na zakończenie pochwalę się swoimi efektami w walce z nałogiem. Ani razu nie użyłem przez ostatnie dwa tygodnie telefonu przy posiłku, do ubikacji także nie wziąłem. Z aplikacji Digital Wellbeing wynika, że mój tygodniowy Screen Time, a więc czas spędzony na smartfonie wynosi 2 godziny, co daje 18 minut na dzień. A przy tym zero Social Media. Jest dobrze ☺

2 komentarze:

  1. Fajny blog. Też mam problem z tym że za dużo czasu spędzam na telefonie i głupotach z Internetu. A pamiętam jak kiedyś książki czytałem i jak się fajnie z tym czułem. Muszę wrócić do normalnego spędzania wolnego czasu, A nie non stop FB..Onet itp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowo. Warto pożytkować czas wolny produktywnie, każdego do tego namawiam. Najlepiej znaleźć zajęcie, na które zawsze "nie mam czasu" i zająć się nim w czasie, który spędzaliśmy przed komputerem/smartfonem.

      Usuń